Thursday, May 6, 2010

Rawat Diri (DIY)

Setelah melakukan scanning dan mengesyaki terdapatnya jin di dalam tubuh, pesakit bolehlah melakukan sendiri bacaan ruqyah atau mendengar bacaan ruqyah dari CD dan sebagainya. Walaubagaimanapun, sebelum membaca atau mendengar bacaan ruqyah tersebut, pesakit boleh melafazkan ikrar pemutus dengan jelas dan terang. Ianya ialah doa pesakit yang memohon kesembuhan kepada Allah. Di bawah ini saya sertakan ikrar pemutus seperti yang saya perolehi dari nota kursus. Cuma saya ada tambah sedikit berdasarkan apa yang dilakukan oleh guru saya Ustaz Abdul Majid Hassan seperti yang tertulis di dalam blog beliau. Ikrar pemutusnya begini:-

Bismillahirrahmanirrahim...

Ya Allah, sesungguhnya saya dan mewakili ahli keluarga saya dengan penuh sedar dan insaf mengisytiharkan:
1. memutuskan segala perjanjian atau ikatan yang kami atau orang sebelum kami pernah lakukan secara sedar ataupun tidak dengan golongan jin sekiranya ada;

2. mengharamkan tubuh kami dari dimasuki atau dijadikan sebagai tempat tinggal bagi apa jua jenis jin,

3. mengharamkan semua makanan kami dari dimakan oleh mana-mana jin di dalam tubuh kami. Sekiranya makanan kami tetap juga dimakan oleh mereka, maka Engkau jadikanlah makanan itu sebagai racun bagi mereka, dan

4. kami menegaskan bahawa kami hanya bergantung sepenuhnya hanya kepada Engkau ya Allah, tuhan sekalian alam. AMIN YA RABBAL ALAMIN...
 
Ketika mambaca ayat ruqyah, bolehlah letakkan air mineral @ air bertapis untuk minum dan mandi.

No comments:

Post a Comment