Saturday, May 1, 2010

Jin Sihir Merangkap Jin Asyik

Pada hari selasa yang lalu saya mendapat permintaan daripada pesakit yang juga merupakan seorang rakan sekerja untuk merawatnya. Sebelum ini rakan saya tersebut telah menemui ramai perawat tetapi masalahnya masih belum berakhir. Jadi pada hari selasa tersebut saya dan seorang sahabat dari Darrusyifa bertolak ke rumah pesakit tersebut selepas Isyak. Setibanya dirumah, terdapat 4 wanita menunggu termasuk pesakit sementara 3 yang lain adalah ibu, adik dan kawan pesakit.

Rawatan dimulakan dengan semburan air ruqyah & bacaan ikrar pemutus. Ketika bacaan ayat-ayat ruqyah dibuat, pesakit telah kerasukan sambil kepalanya terangguk-angguk. Kemudian saya memulakan dialog dengan jin tersebut. Berikut adalah antara dialog dengan jin tersebut:-

Saya: Jadi ini la jin yang selalu ganggu pesakit ini? Engkau agama apa?
Jin: Agama aku sama la macam kau.
Saya: Jadi engkau Islam lah ye. Engkau ni bertuan ke?
Jin: Ehh..mesti la aku bertuan.
Saya: Siapa tuan kau?
Jin: Aku tak boleh cakap la sebab engkau berdua (sambil tunjuk pada saya & sahabat) kenal dia.
Saya: Habis siapa pulak pengupahnya?
Jin: Tak ada siapa upah, tuan aku yang hantar sendiri. Ko bukan tak tau, ramai orang tak suka kat dia ni bla bla bla...
Saya: Sudah aku tak nak dengar apa-apa lagi. Sekarang aku nak engkau keluar dari tubuh pesakit ini.
Jin: Aku tak nak keluar. Aku suka duduk dalam badan dia ni sebab dia suka baca Al-Quran. Anak-anak aku semua tak tau baca Al-Quran. Lagipun dia ni suka kat aku.
Saya: Oh maknanya engkau ni kuat agama jugak la ye. Yang kau duduk kat dalam tubuh dia ni apa pasal? Kau tahu tak kau dah menyakitkan dia. Tak takut kat Allah ke?
Jin: Aku takut...aku takut... tapi dia ni suka kat aku.
Saya: Kalau takut Allah kau keluar la dari tubuh pesakit ni. Mana ada dia suka kat kau. Pesakit ni panggil aku datang sini untuk buang kau. Maknanya dia tak suka kau la. Kau tu perasan je betul tak?
Jin: (tersenyum-senyum malu...)
Saya: Kalau kau tak nak keluar, aku akan azab kau dengan izin Allah.

Saya pun mula menekan beberapa tempat dan membaca ayat-ayat ruqyah. Namun tiada respon dari jin tersebut. Setelah beberapa ketika, sahabat saya mencadangkan suupaya jin tersebut dihantar ke Serambi Madinah. Nasib baik sahabat saya tu teringat tentang Serambi Madinah.

Sahabat: Kalau kau suka sangat dengar bacaan Al-Quran, apa kata kau pergi Serambi Madinah. Kat sana    ada guru agama yang boleh ajar kau mengaji. Tempat tinggal dan makan minum pun ada disediakan. Nak pergi sana tak?
Jin: Bagus jugak tu. Boleh la aku bertaubat ye. Aku nak pergi la.
Saya: Em bagus la kalau kau nak pergi sana. Kau boleh la bawa anak cucu kau sekali.
Jin: Anak cucu aku ikut sekali ye? betul jugak takkan aku nak berjauhan dengan anak cucu aku.
Saya: Ok kalau macam tu kau masuk dulu dalam botol ni nanti aku hantar kau pergi sana. Masukkan tangan kau dalam botol ni.
Jin: (memasukkan jari tangan kanan pesakit ke dalam botol)
Saya: (Melakukan kaedah tarik bagi membantu jin-jin tersebut masuk ke dalam botol)

Setelah menarik jin-jin masuk ke dalam botol, pesakit tersebut terus rebah dan sedar. Adik pesakit yang saya syak mempunyai saka kerana dia ada ilmu mengubat walaupun tidak pernah belajar mengatakan dia nampak ada seakan-akan asap masuk ke dalam botol,Wallahuaa'lam...

Rawatan diakhiri dengan sahabat saya tadi membuatkan air ruqyah untuk minum dan mandi.

No comments:

Post a Comment